Konehallin rakentaminen

 

 

 

Perustusten tekoa. Antura ankkuroitiin suoraan kalliioon täyttövalujen jälkeen.

 

 

Anturan paksuus vaihtelee 9cm ja 60cm välillä, ankkurointi 16mm teräksillä juotosbetonia käyttäen 90vm välein.

 

Valuharkkojen ladontaa anturan päälle. Huomaa etuseinän reilut kiilapalat, tasolaser heitti jostakin syystä anturaa tehdessä vaikka ennen toiminut tarkasti. Oli lainattava ehjä laite oman vioittuneen tilalle jotta saatiin perustukset suoraan.

 

 

Valuharkot ladottu ja valu suoritettu. Harkot aseteltu tarkasti oikeaan korkoon jotta ei tarvita erillistä oikaisuvalua harkkovalun jälkeen. Viimeistä kerrosta asennettaessa hiottiin korkeuserot pois, ja koko perustus saatiin alle 5mm toleranssilla kohdalleen. On sitten helppo jatkaa kun on pohja suora. Valua kasteltiin pari päivää ahkerasti parhaan lopputuloksen saavuttamiseksi.

 

 

Rungon pystytystä aloitettu, mukava työvaihe kun alkaa rakennus hahmottua suunnitelmista konkreettiseen toteutukseen.

 

Runko pystytetty ja kattoristikoiden nostoa valmistellaan kiinnittämällä pystytolppiin lankut, joita vasten ensimmäinen ristikko pystytetään.

 

Ristikoiden nostoa naapurin Komatsulla ja jatkopuomilla.

 

Viimeinenkin ristikko paikallaan ja ristikoiden tuenta aloitettu.

 

Kattoruoteet ja aluskate asennettuna. Rakennus sääsuojassa kun ensimmäinen vesikate päällä!

 

Rakennus harjakorkeudessa ja vesikatto valmis.

 

Tuulensuojalevyt seinissä ja ympäriinsä seinät jo pellitetty sekä ikkuna-aukot tehtynä.

 

Välikatto koolattu ja levytetty. Alkaa loppusuora jo häämöttää tässäkin projektissa.